?;

Cvičit jsem začal od 12 let. V té době se pomalu rozjížděl internet a byly k dostání i specializované časopisy o kulturistice, ale musím přiznat, že jsem dost tápal a k výsledkům jsem se dostával metodou pokus – omyl. Občas jsem prováděl i cviky, které hraničily se zraněním, ale takové začátky měl tehdy asi každý.

Postupně jsem do toho všeho začal pronikat, objevoval jsem, co je dobré a co ne a nakonec jsem si vybudoval systém cvičení, který mi funguje nejvíce. Je založen na tvrdé práci, protože bez dřiny to nejde ani v tomto sportu. A samozřejmě ani v případě, že chcete “jen” zformovat postavu, zhubnout na břicho, zpevnit stehna a kolem boků. Všechny cíle vás budou stát spoustu úsilí a času.

Vyznávám zásadu, že musíte sval na tréninku kompletně zničit, jinak výsledky nikdy nepřijdou. K tomu mi pomáhají tři přístupy.

1. Maximální koncentrace

Na každé opakování se snažím maximálně koncentrovat, abych pohyb provedl technicky správně. Žádné házení s činkami, dopomáhání si jinými svalovými jednotkami, které nemají v daném okamžiku vůbec pracovat. Cvik je třeba provádět pěkně pomalu, procítit ho a v kontrakci podržet.

2. Maximální váhy

Vždy se snažím při cvičení každé svalové jednotky jít v jedné sérii do maximálních vah. Jedině tak sval získává svojí sílu a roste. Pro bezpečnější úchop dávám klientovi trhačky a samozřejmě také pásek.

3. Maximální výdrž až do selhání

A za třetí motivuji svého klienta, aby udělal co nejvyšší počet opakování. Neuznávám “tři sérky po deseti”. To je nesmysl. Dokud sval tahá, tak se jede! Poslední opakování dopomáhám, někdy rychle shodím váhu a ještě dokončíme sérii s lehčí vahou.

Přesně jak to dělá můj vzor Dorian Yates, šestinásobný Mr. Olympia v letech 1992 – 1997. Tady se můžete podívat na Dorianův klasický trénink. Všiměte si, jak každý cvik podrží v kontrakci!

A právě toto je můj největší přínos. Jsem zárukou, že vám trénink sestavím tak, aby fungoval přesně na vaše požadavky a pak budu hlídat, abyste každé jednotlivé opakování udělali technicky bezchybně. Aby nedošlo ke zranění a aby byl trénink maximálně efektivní. Proto si troufnu tvrdit, že když začínáte a jdete do posilovny sami bez sparringa, máte efektivitu na bodě mrazu. Nevíte, co cvičit, cviky neprovádíte správně, nemůžete si naložit maximum, protože by vás ta váha zavalila a navíc nejedete do naprostého selhání. Takhle máte ke svým cílům pěkně dalekou cestu! Ale aspoň jste už udělali první krok a překonali jste všechny důvody, proč se vám nechce do posilovny 🙂

Uspořádání tréninku a ceník

Na první lekci si nejprve vyslechnu, proč chcete chodit do posilovny, kvůli čemu chcete cvičit, jaké máte cíle a za jak dlouho je chcete dosáhnout. Zeptám se na případné zdravotní omezení a v rámci strečinku si ověřím vaši základní kondici. Na základě toho sestavím plán cvičení a domluvíme se, jak často budete muset trénovat, abyste se ke svému cíli dopracovali. Protože váš cíl je společný pro nás oba.

Následně vás vedu celým tréninkem. Sestavuji osnovu cviků, nakládám závaží, nastavuji vám cvičební stroje, hlídám správné provedení, zda správně dýcháte a ke konci série dopomáhám s každým opakováním, abyste ze svalu vyždímali i poslední zbytek síly. Vy pak odpočíváte a já mezitím měním váhu zatížení podle toho, jak na tom aktuálně jste. Vy jste tu pouze kvůli tomu, abyste cvičili. Na všechno ostatní máte mě.

Moje základní hodinová taxa je 350 Kč. Ne, za tři tréninky ještě neuvidíte výsledek, vždyť jste teprve na samém začátku. Ale garantuji vám, že se budete cítit mnohem lépe. Cvičení vás nadopuje endorfiny. Budete překvapení, jak vám tělo najednou začne lépe fungovat. Každý sval, který vás bude bolet vám říká, že to, co jste včera dělali, dává smysl. A vy si to budete užívat! Troufám si tvrdit, že tři lekce je dostatečné množství na to, abyste cvičení propadli a pokračovali se mnou dál! Kontaktujte mne (sekce kontakty) a pojďme to zkusit!