V posilovně se nejlépe cvičí ve dvou.

Ve dvou to jde vždycky líp.

Přišel den D. Ať už jste k rozhodnutí začít cvičit došli jakkoliv, bylo to správné. Překonali jste všechny výmluvy, jak se z toho vyvléct.  Ale na tom prvním popudu samozřejmě  záleží, protože určuje, jak dlouho vás chuť do cvičení bude držet. Hned na začátku si dejte nějaký cíl. Což znamená i čas,  kdy ho chcete splnit. Neříkejte si: “Chtěla bych zhubnout. Chtěl bych nabrat svaly. Chtěla bych zpevnit břicho a boky. Chtěl bych shodit na břicho. Chci být silnější.” Takhle to nefunguje.

Říkejte si spíš: Za půl roku chci mít o pět kilo méně! Za měsíc chci udělat najednou 20 shybů! Přes zimu chci nabrat 3 kila svalů! Za tři měsíce chci vidět na svém břiše pekáč buchet! Ale když svůj cíl nebudete mít přesně definovaný před první návštěvou posilovny, nevadí. Společně si ho určíme na prvním tréninku a rozvrhneme plán cvičení tak, abychom se k němu postupně přibližovali.

Dobrá, rozhodnuti jste, cíl máte více či méně specifikovaný. Nyní je čas na výběr fitness centra. Dnes je posiloven opravdu mnoho, takže si můžete vybírat. Jako první kriterium doporučuji, omezit výběr na ty fitka, která máte nejblíž. Ať už z práce nebo z domova, abyste měli posilovnu “při cestě”. Důležitá je také cena. Můžete buď využít jednorázový vstup nebo nějakou z permanentek. Zpočátku ale zvolte jednorázové vstupné, protože ještě nevíte, zda se vám bude v této posilovně líbit.

Fajn, máte vybranou posilovnu. Teď zkuste přesvědčit někoho, aby s vámi šel. Samotného vás to totiž moc bavit nebude. A i když jste cvičili někdy dřív, tak je vždycky lepší cvičit s parťákem. Hlavně kvůli dopomoci. Jak už jsem říkal v minulém článku, tak přítomnost druhého člověka je hodně přínosná. Trénink je mnohem bezpečnější a efektivnější, protože dokážete zdvihnout vyšší váhy. A když nepřesvědčíte nikoho známého, který ví jak na to, najděte si svého osobního trenéra.  U jednoho z nich jste teď na webu 🙂 (Tady si můžete přečíst, proč je dobré chodit do posilovny s osobním trenérem.)

Do posilovny si vezměte triko s dlouhým rukávem a dlouhé tepláky nebo leginy. Budete se možná trochu potit, ale jednak to není na škodu, ale hlavně budete mít v teple kolena a lokty, které mohou při zátěži “za studena” trpět. Pak určitě ručník, který si budete pokládat na stroje a v případě, že se budete po cvičení sprchovat, tak ještě jeden na utření. Určitě se vyplatí lahev s vodou, pokud si nechcete koupit něco na recepci posilovny. Doporučuji cvičit v teniskách, které by měly být čisté. Určitě ne v přezůvkách nebo žabkách, které nejsou tak pevné a tudíž ani bezpečné.

Na závěr ještě jedna rada. Jestli jste nikdy v posilovně nebyli a nesehnali jste ani kamaráda, který ví, jak máte na strojích a s činkami cvičit, investujte čas a najděte si trenéra. Je to opravdu důležité a určitě k prospěchu věci. Dobrý trenér vám pomůže lépe určit vás cíl, zhodnotí reálnost jeho dosažení a postupně vás k němu povede. Přečtěte si článek o tom, jak koučuji já.

Tak super. Máte všechno a můžete vyrazit. Přeji vám, ať máte z cvičení dobrý pocit a po cvičení pořádný hlad. Ostatně tohle je na sportu nejlepší. Že když svědomitě makáte, můžete se pak pořádně najíst! 🙂 Ale o jídle si řekneme až v některém z příštích článků.